Αντισύλληψη

Το θέμα της αντισύλληψης έχει απασχολήσει τους πιστούς αρκετές φορές μέσα στους αιώνες. Υπάρχουν διαφορετικές απόψεις και απαντήσεις στο βασικό ερώτημα: «Επιτρέπεται η αντισύλληψη σύμφωνα με τον Λόγο του Θεού;»

Πουθενά στην Αγία Γραφή δεν αναφέρεται η λέξη ούτε η έννοια της αντισύλληψης, όπως την εννοούμε σήμερα. Η πιο κοντινή αναφορά είναι εκείνη του Αυνάν στο βιβλίο της Γένεσης 38:9 όπου διαβάζουμε: «Ο Αυνάν, επειδή ήξερε ότι ο απόγονος δε θα ανήκε σ’ αυτόν, κάθε φορά που πλάγιαζε με τη γυναίκα του αδερφού του, έριχνε το σπέρμα στη γη, για να μη δώσει απόγονο στον αδερφό του». Η περίπτωση αυτή όμως, δεν έχει σχέση με το θέμα μας. Απλά ήταν μια πονηρή ενέργεια του Αυνάν για να μην αφήσει απόγονο και κληρονόμο στον αδελφό του που είχε πεθάνει, σύμφωνα με το νόμο της εποχής (Δευτ. 25:5-6). Ο Θεός τιμώρησε τον Αυνάν με θάνατο, όχι επειδή χρησιμοποίησε την πιο παλιά μέθοδο αντισύλληψης, την διακεκομμένη συνουσία, αλλά για τα εγωκεντρικά κίνητρά του. Ενώ έκανε έρωτα με τη νύφη του, δεν εκπλήρωνε τον σκοπό για τον οποίο κοιμόταν μαζί της, να της δώσει παιδί.

Ο έρωτας και η σεξουαλική συνεύρεση είναι ένα δώρο του Θεού στο παντρεμένο ζευγάρι. Όλα όσα δημιούργησε ο Θεός ήταν «πάρα πολύ καλά» (Γέν. 1:31). Δυστυχώς η κοινωνία μας έχει μετατρέψει την ερωτική πράξη, πολλές φορές, σε είδος λαγνείας, ανεξέλεγκτου πάθους και είδος εμπορεύσιμο. Έτσι κατάφερε ο Σατανάς να το υποβιβάσει σε αντικείμενο εκμετάλλευσης, ανεύθυνου εγωκεντρισμού και καταστρεπτικού ηδονισμού.

Τη σεξουαλική συνεύρεση τη δώρισε ο Θεός στον άνθρωπο πριν την πτώση του στην αμαρτία. Ήταν η αμαρτία της υπερηφάνειας και της παρακοής των πρωτοπλάστων η οποία αμαύρωσε ολόκληρη τη δημιουργία και φυσικά και τον έρωτα. Στη Γένεση 1:28 και 2:24 γράφει: «Τους ευλόγησε και τους είπε: Να κάνετε πολλά παιδιά, ώστε να πολλαπλασιαστείτε, να γεμίσετε τη γη και να κυριαρχήσετε σ’ αυτήν». « Γι’ αυτόν το λόγο θα εγκαταλείπει ο άντρας τον πατέρα του και τη μητέρα του και θα ενώνεται με τη γυναίκα του· θα γίνονται ένα σώμα». Εδώ βλέπουμε ξεκάθαρα ότι η ευλογία για την ερωτική σχέση στο παντρεμένο ζευγάρι δόθηκε πριν την πτώση του ανθρώπου, η οποία αναφέρεται στο τρίτο κεφάλαιο. Έτσι, η ερωτική συνεύρεση δεν είχε καμιά απολύτως σχέση με το «προπατορικό αμάρτημα».

Η Αγία Γραφή, λοιπόν, δεν απαγορεύει την αντισύλληψη, η οποία βέβαια δεν μπορεί να έχει καμιά μορφή έκτρωσης. Η έκτρωση απαγορεύεται, σύμφωνα με την Αγία Γραφή.  Το σημαντικό, που το παντρεμένο ζευγάρι χρειάζεται να έχει στη σκέψη του, είναι τα κίνητρά του για την αντισύλληψη. Δηλαδή, οποιαδήποτε αρνητική αντίληψη του ζευγαριού που το εμποδίζει να αποδεχτεί τα παιδιά ως δώρο Θεού είναι λανθασμένη.

Δέστε, δώρο απ’ τον Κύριο είναι τα παιδιά· ανταμοιβή ο καρπός των σπλάχνων.

Ψαλμοί 127:3

Η αντισύλληψη δεν είναι εναντίον της τεκνοποίησης, αλλά είναι υπέρ της ελεγχόμενης τεκνοποίησης. Είναι λάθος να κάνουμε συνέχεια παιδιά δίχως υπευθυνότητα και προγραμματισμό για την οικονομική, την ψυχολογική και την πνευματική τους υποστήριξη. Εκεί που δεν υπάρχει άμεση θεολογική απάντηση ο Θεός μας έδωσε τη λογική για να δώσουμε απάντηση και σωστή λύση σε οποιοδήποτε ζήτημα.

Πουθενά στην Αγία Γραφή δεν έχουμε κάποια εντολή στα πιστά ζευγάρια για να αυξάνουν τον αριθμό των παιδιών τους στο έπακρον. Μάλλον η γενική αρχή για το κάθε ζευγάρι είναι να λάβει υπόψη την κατάσταση της υγείας τους, τα οικονομικά τους, τις κοινωνικές συνθήκες στις οποίες ζουν, κτλ. Αν ένα ζευγάρι, που παντρεύεται στα 25-30 τους, έχει μια υγιή και τακτική σεξουαλική ζωή θα μπορούσε να αποκτήσει πάνω από δεκαπέντε απογόνους πριν η γυναίκα φτάσει στα πενήντα της χρόνια. Μια τέτοια σπάνια περίπτωση οικογένειας θα μπορούσε να τα καταφέρει, αλλά αυτός ο αριθμός των μελών της, σίγουρα, δεν επιβάλλεται από την Αγία Γραφή!

Αν, λοιπόν, η Αγία Γραφή δεν απαγορεύει την αντισύλληψη, που δεν αποτελεί κάποια μορφή έκτρωσης, και η σεξουαλική συνεύρεση στο παντρεμένο ζευγάρι δεν είναι μόνο για τεκνοποίηση, τότε για ποιο άλλο λόγο έδωσε ο Θεός το δώρο αυτό στον Αδάμ και στην Εύα;  Υπάρχουν τουλάχιστον τρεις σκοποί για τον έρωτα και τη σεξουαλική συνεύρεση:

1. Αναπαραγωγή

«Να κάνετε πολλά παιδιά, ώστε να πολλαπλασιαστείτε, να γεμίσετε τη γη και να κυριαρχήσετε σ’ αυτήν».

Γεν. 1:28

Αυτό το καταλαβαίνουμε και το αποδεχόμαστε εύκολα, δίχως να σημαίνει ότι η ερωτική σχέση είναι μόνον για τεκνοποίηση, όπως συμβαίνει συνήθως στο βασίλειο των ζώων. Είναι και για τους δύο παρακάτω λόγους.

2. Ενότητα, επικοινωνία και αγάπη στον υπέρτατο βαθμό

Γι’ αυτόν το λόγο θα εγκαταλείπει ο άντρας τον πατέρα του και τη μητέρα του και θα ενώνεται με τη γυναίκα του· θα γίνονται ένα  σώμα.

Γεν. 2:24

Ο Αδάμ (εγνώρισεν) συνευρέθηκε με την Εύα τη γυναίκα του, κι εκείνη έμεινε έγκυος και γέννησε τον Κάιν και είπε: «Απέκτησα άνθρωπο με τη βοήθεια του Κυρίου».

Γεν. 4:1

Το ρήμα γνωρίζω, στα Εβραϊκά Yada, σημαίνει προσωπική οικειότητα και γνωριμία με τον Θεό, όπως αναφέρεται για τον Μωυσή: Τότε ο Κύριος απάντησε στο Μωυσή: «Κι αυτό που είπες θα το κάνω, γιατί έχεις πράγματι την εύνοιά μου και σε γνωρίζω με το όνομά σου». (Έξοδ. 33:17). Το ίδιο ρήμα χρησιμοποιείται στην Παλαιά Διαθήκη επανειλημμένα με την έννοια της συνουσίας, (Γεν. 4:1, 17, 25, 19:18, Αριθ. 31:17.35, Κριτές 11:39, 21:11, κτλ.)

Όχι μονάχα στην Παλαιά, αλλά και στην Καινή Διαθήκη, (Ματθ. 19:5, Μάρκος 10:7),  επαναλαμβάνεται η σημαντικότητα της οικειότητας, της ψυχικής και της σωματικής ενότητας του παντρεμένου ζευγαριού. Όταν ένα ζευγάρι  δεν μπορεί να κάνει έρωτα, μετά το γάμο τους, μπορούν να ζητήσουν «Λευκό Γάμο» από τον δικαστή. Δηλαδή, δεν παίρνουν διαζύγιο, αλλά ο γάμος τους ακυρώνεται επειδή το ζευγάρι δεν μπόρεσε, για κάποιο λόγο, να ολοκληρώσουν τη σχέση τους με τη συνουσία.

Γι’ αυτό –λέει η Γραφή– θα εγκαταλείψει ο άντρας τον πατέρα και τη μητέρα του, για να ζήσει μαζί με τη γυναίκα του· θα γίνουν οι δυο τους ένας άνθρωπος.

Εφεσ. 5:31

Οι θεολόγοι σχετικά με το ρήμα γνωρίζω το οποίο, όπως είπαμε, χρησιμοποιείται και στη σχέση μας με τον Θεό,έγραψαν το εξής για την ιερότητα του σεξ: «Η ενότητα που βιώνουν τα παντρεμένα ζευγάρια στην ερωτική πράξη, γίνεται ένα σύμβολο της ενότητας που βιώνουμε στις πιο βαθιές σχέσεις οικειότητας με τον Θεό».

3. Απόλαυση

Συνέχισε να χαίρεσαι με τη γυναίκα που παντρεύτηκες στα νιάτα σου· ευλογημένη να ’ναι και ν’ αποκτήσει πολλά παιδιά. Να ’ναι για σένα σαν ελάφι αγαπητό, ζαρκάδι τρισχαριτωμένο. Ας σε ποτίζουν πάντοτε οι μαστοί της, με την αγάπη της να ευφραίνεσαι.

Παρ. 5:18-19

Απόλαυσε τη ζωή με τη γυναίκα που αγαπάς, όλες τις μέρες της μάταιης ζωής σου, όσες σου δώσει ο Θεός εδώ στη γη. Γιατί αυτό είναι το μερίδιό σου στη ζωή και στο μόχθο σου και στη σκληρή δουλειά σου σ’ αυτό τον κόσμο.

Εκκλ. 9:9

Τι όμορφη που είσαι και τι θελκτική μέσα στα χάδια, αγάπη μου! κι ας πάμε ξημερώματα στ’ αμπέλια να δούμε αν βλάστησαν τα κλήματα, του σταφυλιού ο ανθός αν άνοιξε, αν λουλουδίσαν οι ροδιές. Εκεί τον έρωτά μου θα σου δώσω.

Ασ. Ασμάτων 7:6,12

Στη γυναίκα του πρέπει ν’ αποδίδει ο άντρας το συζυγικό του χρέος·το ίδιο και η γυναίκα στον άντρα της. Η γυναίκα δεν εξουσιάζει το σώμα της η ίδια, αλλά ο άντρας της· παρόμοια και ο άντρας δεν εξουσιάζει το σώμα του ο ίδιος, αλλά η γυναίκα του. Μη στερείτε ο ένας τον άλλο, παρά μόνο πρόσκαιρα και έπειτα από κοινή συμφωνία για να αφοσιωθείτε στη νηστεία και στην προσευχή. Μετά όμως πρέπει πάλι να σμίγετε για να μην πέφτετε στους πειρασμούς του σατανά εξαιτίας της αδυναμίας σας

Α’ Κορ. 7:3-5

Tα νεα άρθρα σε email

Εγγραφείτε στο newsletter μας για να λαμβάνετε τα νέα άρθρα όταν δημοσιεύονται.

Scroll to top