Πώς χρησιμοποιείς το σώμα σου;

selective focus photography of woman holding yellow petaled flowers

Στον 21ο αιώνα έχουμε όλοι πλέον συνηθίσει να ακούμε, “δικό μου σώμα είναι, ό,τι θέλω θα κάνω.” Σε μια εποχή όπου η σεξουαλική ελευθερία θεωρείται ότι ενδυναμώνει τον άνθρωπο, ποια είναι η στάση που πρέπει να κρατήσει ο χριστιανός; Νομίζουμε πολλές φορές ότι η Αγία Γραφή δεν μπορεί να μιλήσει στη “δική μας εποχή” καθώς η κοινωνία έχει προοδεύσει από την εποχή του αποστόλου Παύλου. Αλλά ισχύει κάτι τέτοιο; Οι Κορίνθιοι είχαν παρόμοια άποψη για το σεξ με τη δική μας δυτική αντίληψη, “είμαι ελεύθερος να κάνω ό,τι θέλω” (εδ.12). Η ελευθερία είναι μια δύσκολη έννοια. Πώς την ορίζει κάποιος; Πώς μοιάζει η ελευθερία; Ποιος είναι πραγματικά ελεύθερος;

Οι Κορίνθιοι είχαν αποφασίσει ότι η ελευθερία τους σήμαινε τη σεξουαλική τους ελευθερία, η οποία τους οδήγησε στην πορνεία. Πίστευαν ότι η πορνεία δεν επηρέαζε την πνευματική τους κατάσταση, όμως ο απ. Παύλος εναντιώνεται παντελώς σε μια θεώρηση που παίρνει ένα μέρος του σώματος του Ιησού Χριστού και το ενώνει με μια πόρνη (εδ.16). Η σχέση που έχει το στομάχι με το φαγητό είναι προσωρινή (εδ.13), όπως λέει και ο απόστολος, η σχέση, όμως, του αναστημένου Χριστού με τα σώματα του λαού του είναι αιώνια. Η κεντρική επιχειρηματολογία του απ. Παύλου είναι ότι η στάση των Κορινθίων ήταν αδιανόητη για έναν χριστιανό, καθώς το σώμα του πιστού είναι ναός του Αγίου Πνεύματος, μέσα στον οποίο κατοικεί ο Θεός (εδ.19).

Ο απόστολος Παύλος αντλεί την εικόνα αυτή από τον ναό της Ιερουσαλήμ. Στην Παλαιά Διαθήκη ο Θεός είχε ορίσει συγκεκριμένο τόπο, όπου η παρουσία Του θα ήταν ιδιαίτερα φανερή, τα Άγια των Αγίων. Η αγιοσύνη του Θεού είναι αδιαχώριστη με τη φύση του. Γι’ αυτό και άλλωστε βλέπουμε τόσους πολλούς περιορισμούς για το πώς και ποιος θα μπαίνει μέσα στα Άγια των Αγίων. Ο ναός στην Παλαιά Διαθήκη είναι μια απεικόνιση της εκπλήρωσης της επιθυμίας του Θεού να κατοικήσει ανάμεσα στον λαό του. Με τη δωρεά του Αγίου Πνεύματος ο Θεός σφραγίζει τον κάθε πιστό ως δικό του. Δεν ανήκουν πλέον στον εαυτό τους (εδ.19). Αυτό θεωρεί ο απ. Παύλος είναι πραγματική ελευθερία, το να εκπληρώνει ο άνθρωπος τον σκοπό της δημιουργίας, που είναι η τέλεια κοινωνία με τον Θεό. Η εικόνα του ναού χρησιμοποιείται για να αναδείξει την κλήση σε αγιότητα που ο κάθε Χριστιανός έχει και τη σωστή χρήση του σώματος του ως κατοικία της παρουσίας του Θεού. Πώς όμως μοιάζει αυτή η αγιότητα; Είναι πραγματικά ένα μεγάλο ερώτημα.

Σε έναν κόσμο όπου όλοι αναζητούν την αυτονομία πώς μπορούμε να ζήσουμε τη “Χριστονομία”; Η μόνη απάντηση που με ικανοποιεί πλήρως είναι το παράδειγμα του ίδιου του Ιησού, του ανθρώπου που έζησε τέλεια την κοινωνία με τον Πατέρα Θεό. Πώς χρησιμοποιεί το σώμα του ο μόνος πραγματικά ελεύθερος άνθρωπος; Το προσφέρει εντελώς στο θέλημα του Πατέρα του, με αποκορύφωση τη θυσία του πάνω στον σταυρό. Η πραγματική ελευθερία έχει ως επίκεντρό της μια θυσία. Μέσα στο σκοτάδι του πειρασμού, όταν η επιθυμία να χρησιμοποιήσουμε τα αιώνια σώματά μας για την ικανοποίηση του εαυτού μας κορυφώνεται, ας λάμψει η σφραγίδα του Κυρίου μας, ο οποίος είναι η αληθινή και βαθύτερη χαρά μας.

Tα νεα άρθρα σε email

Εγγραφείτε στο newsletter μας για να λαμβάνετε τα νέα άρθρα όταν δημοσιεύονται.

Scroll to top
Πολιτική Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων
Αστήρ της Ανατολής

Δείτε περισσότερες πληροφορίες στην Πολιτική Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.

Cookies λειτουργικότητας

Τα cookies λειτουργικότητας πρέπει να είναι πάντα ενεργοποιημένα για να μπορούμε να αποθηκεύσουμε τις επιλογές σας σχετικά με τα cookies.

Cookies τρίτων

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί υπηρεσίες κοινωνικών δικτύων (Facebook, Twitter, LinkedIn κλπ.) για την κοινοποίηση του περιεχομένου.

Για να μπορείτε να κοινοποιήσετε και να μοιραστείτε με άλλους τα άρθρα αυτής της ιστοσελίδας παρακαλούμε ενεργοποιήστε αυτά τα cookies.

Cookies Στατιστικών

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί Google Analytics για την παροχή στατιστικών στοιχείων στους διαχειριστές.